HC INTERIOR RUGS

HC INTERIOR RUGS, tidligere HC Tæpper, er en familieejet dansk tæppe-grossist grundlagt i 1999. Virksomheden designer og får produceret løse tæpper. Og de gør sig umage. Meget umage. De stod med nogle drømme og mål for virksomheden, som jeg kunne hjælpe dem med at opnå som medlem af bestyrelsen. Målene blev kanaliseret i nogle fokuspunkter.

Fokuspunkter

  • Brand-transformation

    HC INTERIOR RUGS var vokset fra sit tidligere brand. Det var ganske enkelt outdated, hvilket er en klassisk udfordring for en virksomhed, der har vækstet og driftet i mange år. Det betød, at HC INTERIOR RUGS' brand var blevet et barn af fortiden frem for et barn af sin tidi.

    Som familieejet virksomhed med begyndelse i 1999 var det afgørende at have respekt for arv og godt håndværk som en del af brand-fortællingen. Med virksomhedens 25 år skulle en brand-transformation sigte efter et klassisk udtryk frem for et moderne for at vise en virksomhed, der gennemlever trends og tendenser.

  • Internationalisering

    HC INTERIOR RUGS startede som en virksomhed på det danske marked, og virksomhedsnavnet var i 25 år HC Tæpper. Som virksomheden udviklede sig, udviklede markedet sig også. Det dansk navn, HC Tæpper, var derfor ikke længere sigende for en global virksomhed. Med et ønske om vækste yderligere globalt var en navneændring en stor, men naturlig og nødvendig, ændring. En navneændring er indledningen til en hel historie, der skal fortælles i en internationalisering af tidligere HC Tæpper, nu HC INTERIOR RUGS.

  • Digitalisering

    HC INTERIOR RUGS’ internationalisering fordrede en digitalisering af hele salgsprocessen for at imødekomme vækst og nye markede.

Keep your floors soft & your feet happy.

En transformation
i billeder

En brand-transformation skal udføres med respekt for en virksomheds historie og samtidig udvise mod, ambitioner og visioner for fremtiden. Man siger, at et billede siger mere end tusinde ord…

  • HC INTERIOR RUGS

Make it stand out